Подарунки замість покарань: із прогулами уроків борються оригінальними методами
У школах Англії та Вельсу використовують оригінальні способи, щоб заохотити дітей відвідувати заняття. Собаки-терапевти, призові ваучери, психологічна підтримка та спеціальні комфортні зони — такі підходи виявилися досить ефективними для збільшення відвідуваності, що стає дедалі актуальнішим завданням для британських освітян.
Деякі школи пропонують учням винагороди за регулярне відвідування уроків. Наприклад, за повний місяць без пропусків учні можуть отримати призові ваучери, які дозволяють зробити невеликі покупки чи обміняти їх на інші заохочення. Крім того, в кінці року розігрують новий велосипед серед школярів, які мають найвищий показник відвідуваності.
За словами керівників шкіл, матеріальні стимули є дієвим методом, але не єдиним. Заохоченням відвідувати заняття служать також спеціальні навчальні зони — наприклад, кімнати з лампами для релаксації та комфортними килимами, які за стилем більше нагадують домашню атмосферу, ніж шкільні кабінети.
"Тут є лампи та килими, це прекрасний відкритий простір. Це не схоже на школу. Ми знаємо, що це працює. Учні, які мали дуже низьку відвідуваність, приходять регулярно, вчасно та щасливі", — ділиться Надя Яссьєн, керівниця програми підтримки однієї з британських шкіл.
Школи, які запроваджують такі програми, відзначають зростання відвідуваності на 79%. Залучення фахівців із психічного здоров’я допомагає визначити причини прогулів та розробити індивідуальні плани допомоги для кожного школяра. Наприклад, для дітей, які мають труднощі із транспортом, забезпечують поїздки на таксі, а декого навіть забирають у домовлений час, щоб діти могли поступово повернутися до розпорядку навчального дня.
Окремий метод мотивації — собаки-терапевти. Вони не лише знижують рівень стресу, але й стають додатковим приводом для школярів з нетерпінням іти на уроки. Дослідження показують, що присутність собак у навчальних закладах позитивно впливає на емоційний стан дітей, сприяючи концентрації та знижуючи тривожність.
Британські школи визнають, що відвідуваність часто залежить не тільки від мотивації учнів, а й від підтримки батьків. Ідея багатофункціональної системи мотивації працює там, де враховуються індивідуальні потреби кожної дитини та впроваджуються інноваційні підходи для зменшення стресу і тривожності.
"Учні не навчаться, якщо ненавидять це місце," — підсумовує Яссьєн, наголошуючи на важливості комфортної атмосфери.
Раніше ми розповідали, що школярам видадуть нові підручники: що зміниться у навчанні
Також, у школах посилять заходи безпеки: стежитимуть у реальному часі